Freely teaching at university level in Mexico

Main Article Content

Pablo Ayala Hernández

Abstract

Freedom of education in different educational settings has shown different tiles in relation to its intention. From a private education to public education, where her commitment to educate in freedom has always had an intention on the educational work. Only mere educational instruction we can change the term to teach freely, creating an impulse or source of educational change to reinvent education, particularly in high school in Mexico. In democratic regimes, like ours, it is perfectly acceptable that education systems have intent and a concept of freedom in teaching, because they are given the right circumstances so that it not is harmful to anyone, and promote an education academic freedom.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Ayala Hernández, P. (2021). Freely teaching at university level in Mexico. Noesis. Journal of Social Sciences and Humanities, 22(44), 44–61. https://doi.org/10.20983/noesis.2013.3.2
Section
Thematic Section
Author Biography

Pablo Ayala Hernández, Instituto Tecnológico de Ciudad Juárez

Docente - investigador del departamento de Educación del Instituto Tecnológico de Ciudad Juárez

References

Almada, H. (1998). Educar para la libertad. México: Labrador.

Colom Cañellas, A. J. y Rincón Verdera, J. C. (2007). Educación, república y nueva ciudadanía. Valencia: Tirant lo Blanch.

De Pablos, J., y otros. (1988). El trabajo en el aula. Sevilla: Alfar.

Escámez, J. y Gil, R. (2001). La educación en la responsabilidad. Barcelona: Paidós.

Fernández-Miranda, A. (1988). De la libertad de enseñanza al derecho a la educación: los derechos educativos en la constitución española. Madrid: Ceura.

Fiedman, M. (1966). Capitalismo y libertad. Madrid: Railp.

Hernández, P. (2007). Diseñar y enseñar. Teoría y técnicas de la programación y del proyecto docente. Madrid: NARCEA.

López, B.L. (2002). El saber Ético de Ayer a Hoy. Cuba: ARGRAF.

Moore, T. W. (2006). Filosofía de la educación. México: Trillas.

Ortega, P., Minguez, R., y Gil, R. (1996). La tolerancia en la escuela. Barcelona: Ariel.

Tedesco, J. C. (1995). El nuevo pacto educativo. Madrid: Anaya.

Vázquez, R. (1999). Educación liberal. México: BEFDP.

Villaseñor, G. (2004). La función social de la educación superior en México. Centro Cultura Universitario.