A philosophical basis for a model of culturally diverse society
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
References
Bonfil, Guillermo. México Profundo. México: Random House Mondadori, 2006, p. 250.
Concheiro, Luciano y Francisco López. (coords) Biodiversidad y conocimiento tradicional en la sociedad rural. México: CEDRSSACámara de diputados-LIX legislatura. 2006, pp. 39-78.
Hale, Charles. El liberalismo mexicano de la época de Mora. México: S XXI, 2005, p. 347.
Kant, Immanuel. Crítica de la razón pura. Madrid: Alfaguara, 1978, p. 692. Kuhn, Thomas. La estructura de las revoluciones científicas. México: F.C.E., 1971, p. 319.
Kant, Immanuel. ¿Qué son las revoluciones científicas? y otros ensayos. Barcelona: Paidós I.C.E/U.A.B., 1989, p. 161.
Kant, Immanuel. El camino desde la Estructura, en: Conant y Haugheland (comps.). Thomas Kuhn. El camino desde la Estructura. Ensayos Filosóficos 1970-1973. Barcelona: Paidós Básica, 2002, pp. 113- 129.
Parekh, Bhikhu. Rethinking multiculturalism. Cultural Diversity and Political Theory. New York: Palgrave Macmillan, 2006, p. 409.
Pérez, Ana Rosa. Verdad y justificación, en: Dianoia, número 38. 1992.
Pérez, Ana Rosa. El realismo de Villoro, en: E. Garzón y F. Salmerón (eds.), Epistemología y Cultura. En torno a la obra de Luis Villoro, México: UNAM, 1993, pp. 39-64.
Putnam, Hilary. Reason, Truth and History. Cambridge University Press, 1981, p. 222.
Putnam, Hilary. Realism with a Human Face. Harvard University Press, 1990.
Putnam, Hilary. Las mil caras del realismo. Barcelona: Paidós, 1994, pp. 151.
Schatzki, Theodore. Practice Mind-ed Orders, en: Theodore Schatzki, Karin Knorr Cetina y Eike von Savigny (eds.). The Practice Turn in Contemporary Theory. Nueva York: Routledge, 2001.
Sousa, B. Una concepción multicultural de los derechos humanos, en: Memoria, No. 101, México, 1997, pp. 41-53.
Winch, Peter. Comprender una sociedad primitiva. Barcelona: Paidós I.C.E./U.A.B., 1994, p. 167.