The competencies of industrial designers in the manufacturing field in Ciudad Juarez
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
References
Boyatzis, Richard. (1982). The Competent Manager: A Model for Effective Performance. New York: John Wiley & Sons.
Byham y Moyer. (1996). Using Competencies to Build a Successful Organization.
Cabrero, Enrique e Isela Orihuela. (2007). Competitividad de las ciudades mexicanas. México.
Catalano, Ana, Susana Avolio de Cols y Mónica G. Sladogna. (2004). Diseño curricular en normas de competencia laboral. Conceptos y orientaciones metodológicas. Programa de formación y certificación de competencias laborales. Buenos Aires: Banco Interamericano de Desarrollo.
De Ansorena, Cao. (1996). Pasos para la selección de personal con éxito. Barcelona: Paidós Empresa.
Drier, Hiaj. (1990). Educación Técnico-Profesional: programas de orientación. Enciclopedia Internacional de Educación. Barcelona: Vicens Vives. (4).
Flores, Cesar. (2007). Diseño y usuario: aplicaciones de la ergonomía. México: Designio.
Haddad, Jorge. (2007). “Experiencias y consideraciones en la conformación de perfiles de competencias”, en Revista de Psicología (25) 1. (29-58).
ICSID (International Council of Societies of Industrial Design). En Web: http:// www.icsid.org/. Última consulta: abril 15, 2011.
IDSA (Industrial Designers Society of America). En Web: http:// www.idsa.org/. Última consulta: abril 18, 2011.
Macías, Luis. (2009). Memoria del Primer Seminario de Diseño Holístico. Ciudad Juárez, México: Universidad Autónoma de Ciudad Juárez.
Rodríguez, Jorge. (1983). Manual de Diseño Industrial (3a edición). México: Ediciones Gustavo Gili.
Simón, Gabriel. (2009). + de 100 definiciones de diseño. México: Ediciones del Lirio.
Spencer, L. y S. Spencer. (1993). Competence at Work: Models for Superior Performance. New York: Wiley.
Siegel, R. “Getting an industrial design job”, en IDSA. En Web: http:// new.idsa.org/webmodules/articles/articlefiles/GETIDJOB.pdf. Última consulta: octubre 17, 2003.
Seal, C. R., R. E. Boyatzis y J. R. Bailey. (2006). “Fostering Emotional and Social Intelligence in Organizations”, en Organization Management Journa, 3,(3), 190-209.
U.S. Department of Labor. En Web: http://www.bls.gov/oco/ocos290. htm. Última consulta: abril 17, 2011.